TUTTAR

Kommentera

Nog är nog, kände jag spontant här om dagen, när jag kollade på min solkiga bh. Saknar helt passform och är fan en skam för kvinnorna. Så idag tog jag tag i skiten och gick till en affär med dyra kvalitets bh:ar. Visste att jag skulle få hjälp att hitta nåt med rätt passform och i rätt storlek. Har aldrig i mitt liv tagit mig den tiden och lyxen. 

I över en timme stod jag i en provhytt och kollade på mina bröst. De där två mjuka sakerna som närt tre stycken barn. Expediten sprang ut och in med diverse bysthållare. Jag rynkade på näsan och kände mig en smula obekväm först. Men sen var det ju bara att stå där med sina juver i det fria och prova alla hon kom med. Min favorit var på tok för dyr för min budget. Men jag köpte en annan, som i min värld också var dyr. Fast jag gick ju dit för att köpa en BRA vardagsbh, så jag var ju beredd på att få håva upp plånkan och se glad ut. 

Grejen är den, att jag har haft bh i snart 30 år. Under alla dessa år så har jag aldrig fått nån hjälp och uppenbart gått runt med helt fel storlek. Det är ju helt sjukt. Nu måste jag spara till den jag verkligen ville ha. Jag har skrivit upp namnet och exakt den storlek jag behöver, så jag behöver bara gå dit och köpa. Inte stå i en provhytt en timme. Nu ska jag vårda och vara lite snällare mot mina fantastiska tuttar.